Писмо Немца са здравим људским разумом

Ulrich Voelkel
Ulrich Voelkel (Улрих Фелкел)

Универзална декларација о људским правима у члану 19, препознаје слободу говора као људско право, док међународни пакт о грађанским и политичким правима дефинише слободу говора као „право да се заступају одређена мишљења без ометања“.

Слобода говора је право да се говори слободно, и да се износе ставови без цензуре и страха од казне. Често се као синоним користи израз слобода изражавања, који треба да нагласи да се не ради само о слободи вербалног говора.

Преносимо вам писмо које је г. Улрих Фелкел (Ulrich Voelkel) 2014 године упутио страници Реци не ЕУ, а из кога је јасно у којој мери се ово право поштује на „демократском Западу“ који нам се представља као узор када су у питању људска права и демократија, тачније у Немачкој одакле нам је писмо стигло:

***

Здраво,

Извињавам се што овако пишем, али пошто су ме блокирали на сајту Шпигел Онлајн и после обрисаних мојих коментара, приморан сам да нешто учиним против таквог понашања. Радовало би ме када бих добио вашу подршку за то и ако бисте објавили мој коментар.

Срдачан поздрав,

Улрих Фелкел (Ulrich Voelkel)

_______

Отворено писмо власницима сајта Шпигел Онлајн – Катарина Борхерт и Матијас Шмолц:

Ко, шта, где и зашто постоји данас Шпигел? Ја, Улрих Фелкел, 59-годишњи Немац, ужаснут сам начином извештавања последњих година Шпигела. Читао сам Шпигел годинама и са њим сам се чак идентификовао. То међтим више није тако од када се десио 9/11 (11. септембар). Све мање видим код вас новинарско извештавање. Видим само предрасуде, манипулацију народа и ратне покличе. Шта би са старим Шпигелом?

Као пример, навешћу чланак „Ко ће зауставити Путина“, где сам уз доказе поставио питање на које никада нисам добио одговор и после којег сам био жртва вербалног злостављања и вређања. Функција коментарисања ми је искључена.

Какви су то дупли стандарди када ја (или скоро сви они који су против рата) можемо да трпимо увреде и злостављања, а да ти који су такве коментаре послали, не буду искључени? Допуштају се лажни налози са којих се шаљу увреде другима и нико не интервенише. Само зато што се налазе на вашој таласној дужини? Ако вам поменем хушкаче рата, да ли је то разлог да ме искључите? Остављајући ме без одговора, без икаквог упозорења? Морам ли да вас подсетим на Рудолфа Аугштајна, оснивача Шпигела?! Он је био хапшен због својих ставова, али ништа није могло да га заустави у извештавању о истини.

Данас је Шпигел постао као новине Билд, које сам 80-их година користио уместо тоалет папира. „Билд је прво разговарао са лешом“: то смо некада говорили о тим новинама, а сада сте и ви спали на исти ниво.

Ја нисам нациста, ни расиста, итд. Ја сам Немац са здравим људским разумом, који тежи ка миру, а не ка рату. Али ви, вашом пропагандом, покушавате да нахушкате народ против Русије и питам се „зашто“!? То нам је познато још из наше прошлости за време Адолфа Хитлера. Тада су упражњавали потпуно исту пропаганду против других народа. Европа може само са Русијом, а не без ње. И ви то знате. Шта ћете да радите када истина буде изашла на видело и када Путин / Русија не буде хтео више ништа да има са Немачком?
Следеће питање је: зашто не износите ниједну лошу критику у односу на САД и на њихово повређивање међународног права, њихово убијање цивилног становништва, Обамине спискове смрти, Гуантанамо и друге америчке затворе, дронове који имају само један задатак: да убијају људе и то у 2014. години. Коју прљаву игру играте у свему томе? И нисам једини који тако мисли… има хиљаде људи који деле моје мишљење, можда чак милиони. На вашем форуму можете да видите шта корисници мисле о вашем начину извештавања. Теоретски морате да искључите са форума све оне који пишу против вашег извештавања и наслова. У том случају би онлајн остали само лажни налози као на пример тзв адвокат Маркус Милер и десетак симпатизера. Шта ћете рећи вашој деци када вас буду питали: шта си и зашто си то урадио? Могао си то да промениш! Требало би да доприносите смањивању ескалације, а не да настављате са ширењем пропаганде.

Фосханден, 28. јул 2014. год.
Улрих Фелкел

П.С. Можете да искључујете непријатне кориснике, али то неће променити чињеницу да Немци више не допуштају као раније да их неко манипулише. Требало би да се побринете о томе да се више не толеришу увреде против ваших корисника.“

Превод са немачког: Светлана МАКСОВИЋ

Leave a Reply

